Rychlíkový vůz BDs

06.05.2020
Foto je pouze ilustrační
Foto je pouze ilustrační

Když už mám tu lokomotivu, tak by to za ní chtělo nějaký vůz. Hodně dlouho jsem se rozhodoval mezi firmou Tillig a Küehn. Bohužel Küehn nevyrábí "polohytlák" tedy služební vůz BDs.  Já se proto rozhodl pro vůz se služebním oddílem od firmy Tillig.

Po vybalení na mě vykoukla krabička s vozem. Model je zabalen v pevné krabičce, která brání poškození modelu.

Po odsunutí víčka krabičky vidíme celý model, který je uložený v plastovém lůžku překrytý plastovým výliskem, který nejspíše brání vypadnutí modelu. Vůz se z krabičky vyjímá za pomoci fólie.

Pohled na celý model přikrytý folií na vyndávání.

Pod modelem se se nachází návod, samozřejmě v němčině a dolepovací doplňky (háky, hadice,...)

Pohled na model již bez krabičky. Model je pěkně provedený, žádné podstřiky, nebo rozteklé potisky. Jediná věc, která mě mrzí je, že mřížka topení je jen natisknutá a není plastická jako u Küehna.

Model má i zpracovaná zadní koncová světla, přechodový můstek a samozřejmě také kinematiku spřáhla a normovanou šachtu NEM se spřáhlem tillig.

Menší detail na výhledové okno vlakvedoucího a logo České dráhy, jak jsem již psal, model má krásně ostré potisky.

Střecha vozu je odnímatelná, aby se dalo instalovat osvětlení interiéru a koncových světel. Na střeše chybí poměrně dost větráků interiéru (časem přibude i v mém voze, aby to stálo za to 😉). To je výtka která by stála za opravu. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti modelu jsou dobré, žádné vypadávání v obloucích, ani drhnutí dvojkolí.

Model je pěkně vyrobený, bohužel se na něm najdou některé vady, které nejdou přehlédnout, jako již zmíněné větráky. I tak to není jediný model od Tilliga, který se bude prohánět po mých modulech. Jinak model působí věrohodně a bude již brzy vyzkoušen v ostrém provozu.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky